Η βιωματική εκπαίδευση αποτελεί τον καταλληλότερο τρόπο εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του ατόμου. Γι’ αυτό ο «Απόπλους» σε συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού, προσπαθεί να εισάγει στα σχολεία βιωματικά εκπαιδευτικά υλικά πρόληψης στα πλαίσια των προγραμμάτων αγωγής υγείας.
Κύριο φορέα αυτής της προσπάθειας αποτελούν οι νηπιαγωγοί, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Για τον λόγο αυτό εκπαιδεύουμε τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων στην εφαρμογή των αντίστοιχων για κάθε περίπτωση υλικών, ώστε οι ίδιοι να μπορούν να εφαρμόσουν στους μαθητές τους προγράμματα πρόληψης στα πλαίσια του σχολικού ωραρίου.
Η εκπαίδευση στα υλικά πρόληψης γίνεται στα πλαίσια διοργάνωσης βιωματικών ομάδων. Μέσα από την ομάδα οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν θέματα που αφορούν στις όλο και αυξανόμενες ανάγκες των μαθητών για κοινωνική και συναισθηματική εκπαίδευση, να γνωρίσουν τα υλικά και να εξοικειωθούν με τον τρόπο με τον οποίο αυτά δουλεύονται.
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην προσέγγιση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νησιά μας κάθε χρόνο, καθώς και στην εποπτεία των ήδη εκπαιδευμένων από εμάς δασκάλων και καθηγητών που θέλουν την στήριξή μας στην εφαρμογή των προγραμμάτων πρόληψης.
-
Οι δάσκαλοι εκπαιδεύονται με στόχο:
- Να αναγνωρίσουν τις ανάγκες των παιδιών της συγκεκριμένης ηλικίας.
- Να δημιουργήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και αποδοχής με τους μαθητές.
- Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά σε δεξιότητες όπως η αυτοεκτίμηση, η έκφραση συναισθημάτων, η επικοινωνία, η αντίσταση σε πιέσεις κτλ, που τα βοηθούν να προστατέψουν τον εαυτό τους από πιθανούς κινδύνους.
Οι καθηγητές εκπαιδεύονται με στόχο:- Να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
- Να προωθήσουν συμπεριφορές και δεξιότητες που οδηγούν στην πρόληψη της χρήσης ουσιών καθώς και κάθε μορφής εξάρτησης.
- Να εκπαιδευτούν σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας με τους εφήβους που τους ενθαρρύνουν στην έκφραση συναισθημάτων, αλλά και στην αναγνώρισή τους.